دوربین مدار بسته وای فای

دوربین های مدار بسته آنالوگ قدیمی از طریق کابل های کواکسیال تصاویر را به مانیتور یا DVR ها انتقال می دادند. از طرفی دیگر، دوربین های تحت شبکه یا IP به وسیله راه های مختلفی همچون شبکه داخلی، کابل شبکه یا اتصالات Wifi داده های ویدیویی را منتقل می کردند. برخی از افراد به دلیل محدودیت های سیم کشی، به دوربین مدار بسته وای فای یا بی سیم روی آورده و علاقه مند شدند.

دوربین مدار بسته وایرلس

دوربین مدار بسته وایرلس

دوربین های مدار بسته وایرلس دوربین هایی هستند که در آن ها از طریق شبکه، انتقال اطلاعات صورت می گیرد و این انتقال اطلاعات به صورت بی سیم در حالت شبکه وای فای انجام می شود. در واقع این دوربین ها مانند دوربین های مدار بسته معمولی هستند با این تفاوت که از طریق شبکه اینترنت و اتصال وای فای، تصاویر را به لپ تاپ، رایانه و یا موبایل منتقل می کنند.
شما می توانید در هر کجا که هستید با متصل کردن موبایل، تبلت و وسیله الکترونیکی خود به اینترنت، امکان دسترسی به تصاویر دوربین را داشته باشید. با استفاده از این دوربین ها دیگر نیازی به کابل کشی وجود ندارد، چرا که تمامی عملیات های ارسال و دریافت تصاویر به وسیله اینترنت یا سیستم شبکه صورت می گیرد. این دوربین ها بسیار پرطرفدار هستند، زیرا به کاربران اجازه دسترسی از راه دور به سیگنال تصویر و خارج از شبکه را می دهند.

لازم به ذکر است که دوربین های مدار بسته وای فای فقط از دسته دوربین های تحت شبکه یا IP می باشند، بدین معنی که دوربینی با عنوان دوربین آنالوگ وای فای وجود ندارد.

ویژگی های دوربین مدار بسته وای فای

دوربین های مدار بسته وای فای ویژگی های متفاوت و بسیاری دارند که در ادامه به بیان تعدادی از آن ها می پردازیم:

- دوربین های مدار بسته وای فای را می توان به راحتی در سیستم Wifi خانه ادغام کرد و برای راه اندازی و نصب آن نیازی به کار با کابل ها نمی باشد.
- در هر ساعت از شبانه روز می توان به تصویربرداری دیجیتال با وضوح بالا، حسگرهای حرکتی، تشخیص چهره، دید در شب مادون قرمز و سایر امکانات دیگر بر حرکات خانه به آسانی نظارت داشت.
- هشدارهای فوری این دوربین ها کمک می کنند تا به موقع اقدام کرد و مانع از خسارات بیشتر شد. بسیاری از سیستم های امنیتی تصویر وای فای، امکان تنظیم دوربین های مدار بسته از راه دور را به افرادی می دهند.

آیا دوربین مدار بسته وای فای بی سیم هستند؟

آیا دوربین مدار بسته وای فای بی سیم هستند؟

دوربین های مدار بسته وای فای در واقع زیر مجموعه دوربین های مدار بسته بی سیم می باشند. این دوربین ها که تحت پروتکل استاندارد Wifi اطلاعات را ارسال می کنند از تکنولوژی بی سیم نیز برخوردارند. از این رو در این دوربین ها شاهد افزایش امنیت، کاهش تداخل، سهولت در نصب و ... هستیم.

کاربرد دوربین مدار بسته وای فای

دوربین های مدار بسته وای فای، دارای کاربردهای متفاوتی هستند که کاربردی بودن آن ها را نشان می دهد و در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

- در برخی اماکن که ممکن است مجوز یا امکان سیم کشی وجود نداشته باشد، دوربین های مدار بسته وای فای بسیار به کار می آیند. 
- طراحی داخلی ساختمان برای بسیاری از افراد مهم می باشد تا جلوه نامناسبی نداشته باشد. از آن جایی که دوربین های مدار بسته وای فای نیز بی سیم هستند این امکان فراهم می شود.
- کابل کشی برای برخی از مناطق بسیار دشوار است، از آن جایی که این دوربین ها نیازی به کابل کشی ندارند بسیار مناسب نصب در این مکان ها هستند.
- در برخی از مکان ها نیاز است که به صورت موقت سیستم امنیتی نصب شود که این دوربین ها بسیار کارآمد هستند، چرا که نصب آن ها بسیار ساده و سریع است.
به صورت کلی می توان از این دوربین ها در اماکن مختلفی همچون خانه، فروشگاه ها، اداره ها، سازمان ها، آسانسورها و ... استفاده کرد.

چطور دوربین مدار بسته وای فای به گوشی اندروید متصل کنیم؟

چطور دوربین مدار بسته وای فای به گوشی اندروید متصل کنیم؟

برای متصل کردن گوشی به دوربین های مدار بسته وای فای باید به ترتیب زیر عمل کنید.

متصل کردن DVR به صفحه نمایشگر

در ابتدا باید DVR را به وسیله کابل های VGA و HDMI به مانیتور متصل کنید و از سالم بودن این کابل ها مطمئن شوید.

تنظیم کردن DVR

جهت تنظیم کردن DVR در ابتدا به قسمت Setting رفته و گزینه network را انتخاب کنید. گزینه Obtain an IP Address Automatically را غیر فعال کرده و در قسمت STATIC IP موارد گفته شده در زیر را وارد کنید.

  • کد 192.168.1. را برای قسمت ip address
  • کد 255.255.255.000 برای قسمت subnet mask
  • کد 192.168.1.1 برای قسمت Gateway
  • و در نهایت عدد 80 برای قسمت HTTP PORT

پس از اینکه این اطلاعات را وارد کردید، یک بار دستگاه DVR را خاموش و روشن کنید.

تنظیمات روتر

پس از انجام تنظیمات DVR حال باید به سراغ تنظیمات روتر رفت، پس از روشن کردن مانیتور کامپیوتر باید آن را به LAN یا وای فای متصل کنید. حال باید در قسمت مرورگر اینترنت عدد 192.168.0.1 و یا 192.168.1.1 را وارد کرده و نام کاربری و رمز عبور را از دفترچه راهنمای روتر برداشته و با درخواست سیستم وارد نمایید. در قسمت PORT FORWARDING باید Add New را انتخاب و بخش های درخواستی را متناسب با مقدارهای زیر وارد کنید.

  • عدد 80 برای قسمت پورت
  • کد 192.168.1.7 برای قسمت IP address

در نهایت پس از ذخیره کردن اطلاعات، یک بار روتر را خاموش و روشن نمایید.

برقراری اتصال DVR به اینترنت و چک کردن تنظیمات آن

برقراری اتصال DVR به اینترنت و چک کردن تنظیمات آن

پس از انجام تنظیمات DVR و روتر، باید کابل شبکه را به DVR وصل و سپس اینترنت را متصل کنید. در ادامه در مرورگر کامپیوتر کد 192.168.1.7:80 را وارد کرده و نام کاربری و رمز عبور را وارد نمایید. پس از اینکه تمامی این مراحل را به درستی طی کرده باشید، می توانید تصاویر ضبط شده را در نمایشگر مشاهده کنید.

متصل کردن دوربین مدار بسته به گوشی

در ابتدا وای فای گوشی را روشن کرده و یکی از نرم افزارهای iCam Viewer، mCam View، SuperLive Pro، CCTV Viewer و EverFocus EPRO NVR را از پلی استور دانلود کنید. در این قسمت برنامه ها اطلاعاتی را از شما می خواهند که باید وارد کرده و پس از آن در بخش NETWORK کلمه WIFI و در بخش PORT & IP کد 192.168.1.7:80 را وارد نمایید. پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور از دفترچه راهنما لاگین کنید یا اینتر را بزنید.

پس از انجام مراحل گفته شده به درستی، حال می توانید تصاویر ضبط شده با دوربین را به وسیله گوشی اندروید خود مشاهده کنید.

آیا خرید دوربین مدار بسته وای فای به صرفه است؟

دوربین های مدار بسته وای فای، دارای ویژگی ها و مزایای بسیار زیادی هستند که در ادامه به صورت مفصل تر درباره آن ها صحبت می کنیم. اما در رابطه با این سوال که آیا خرید دوربین مدار بسته وای فای به صرفه است؟ باید بگویم بله، چرا که این دوربین ها قابلیت های فوق العاده ای را در اختیار شما قرار می دهند که با توجه به قیمت آن ها قابل مقایسه نیست. شما می توانید در هر جایی که هستید با متصل شدن به وای فای، منطقه مورد نظر خود را تحت نظارت داشته باشید.

قابلیت های دوربین مدار بسته وای فای

دوربین های مدار بسته وای فای دارای قابلیت های وسیعی هستند که در اینجا قصد داریم مواردی از آن ها را بیان کنیم.

  • سهولت و سادگی در نصب آن ها
  • عدم نیاز به سیم کشی و کابل کشی خاصی
  • وجود باتری در برخی از این دوربین ها که در صورت قطعی برق می توانند تا چند ساعت روشن بمانند.
  • انتقال تصاویر بدون نیاز به آی پی ثابت و به صورت رایگان
  • اتصال وایرلس به اینترنت و سهولت در انتقال تصاویر
  • عدم نیاز به مهارت خاصی جهت نصب آن ها
  • قابلیت چرخش دوربین به صورتی که از زاویه دید 360 درجه پیشتیبانی می کند.

مزایا و معایب دوربین مدار بسته وایرلس

همان طور که در قبل تر بیان کردیم، دوربین های مدار بسته وایرلس، به نسبت سایر دوربین ها نصب و راه اندازی راحت تری دارند. از سایر مزایای دوربین های مدار بسته وایرلس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انعطاف پذیری بالاتر این دوربین ها برای جا به جایی به سبب عدم نیاز به کابل کشی
  • محدوده نمایشی بسیار وسیع و عمودی و افقی به دلیل دارا بودن قابلیت چرخش 360 درجه
  • امکان نظارت از راه دور به صورت هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز در حالی که ممکن است کیلومترها از محیط مورد نظر فاصله داشته باشید.
  • محدود کردن دسترسی غیرمجاز به دلیل سنسورهای حرکت و ویژگی های تشخیص چهره در این دوربین ها به صورتی که با قصد ورود افراد غیرمجاز به ساختمان هشدار می دهد.
  • آلارم های زمان واقعی و هشدار دادن در صورت شناسایی فعالیت های مشکوک و ناهنجاری ها

این دوربین ها در کنار مزایای فوق العاده ای که دارند، دارای معایبی نیز هستند. از جمله معایب آن ها می توان به اتصال دائم و بدون قطعی به سیستم اصلی، تعویض باتری یا شارژ باتری و ... اشاره کرد.

دوربین مدار بسته وای فای برای مراقبت از سالمندان

دوربین مدار بسته وای فای برای مراقبت از سالمندان

مراقبت از سالمندان دغدغه بسیاری از افراد است، در مواردی خود افراد با تمامی مشکلات سعی می کنند از آن ها مراقبت کنند و در مواردی نیز پرستاری استخدام می کنند. در هر دو مورد دوربین های مدار بسته وای فای بسیار کاربردی می باشند.

در مورد اول وقتی کاری چند ساعته برای فرد پیش می آید می توان به وسیله این دستگاه و از راه دور بر محیط نظارت داشت تا در صورت وقوع اتفاق، به سرعت اقدام کنند. در مورد دوم و استخدام پرستار، افراد برای اینکه جهت اطمینان به محیط نظارت داشته باشند و بدانند پرستار چه رفتاری دارد، اقدام به نصب این دوربین ها می کنند تا از راه دور نیز محیط را کنترل کنند.

دوربین مدار بسته وای فای برای مراقبت از کودکان

دوربین مدار بسته وای فای برای مراقبت از کودکان

یکی از دغدغه های اصلی والدین شاغل و والدینی که مجبور به استخدام پرستار برای مراقبت از فرزندانشان هستند، این است که پرستار چه رفتاری با کودکان دارد و چه رفتاری انجام می دهد. بنابراین استفاده از دوربین های وای فای برای نظارت بر محیط برای اطمینان خاطر این افراد بسیار توصیه می شود. 

از طرفی ممکن است که برخی از افراد نتوانند برای چند دقیقه نوزاد خود را رها کنند و به کارهای ساده روزانه خود برسند. این دوربین ها بسیار مناسب هستند، چرا که شما می توانید زمانی که مشغول کاری هستید و کودکتان در اتاقی دیگر در حال بازی و یا خواب است نیز تسلط کامل بر محیط داشته باشید.

معرفی یک دوربین مدار بسته وای فای

دوربین مدار بسته شیائومی CMSXJ16A PTZ 1080P یکی از دوربین های مدار بسته وای فای می باشد که با اتصال به سیستم شما، تصاویر با کیفیت بالایی را از محیط مورد نظر ارائه می دهد. از قابلیت های فوق العاده این دوربین می توان به دید در شب اشاره کرد که سبب می شود چهره افراد حتی در مکان های تاریک نیز قابل دیده شدن باشد. چرخش به صورت 360 درجه یکی دیگر از قابلیت های این دوربین ها می باشد که می تواند تمام محیط مورد نظر حتی نقاط کور را تحت پوشش خود قرار دهد.

دوربین مدار بسته CMSXJ16A PTZ 1080P مجهز به یک کارت حافظه جانبی است که تمامی اطلاعات و تصاویر مورد نظر را می تواند ذخیره و نگهداری نماید. این دوربین دارای سنسور تصویر قدرتمند از نوع CMOS است که برای ثبت تصاویر از یک لنز ثابت استفاده کرده و تصاویر و فیلم ها را با رزولوشن P1080 ضبط می کند.

سخن پایانی

در این مقاله دوربین مدار بسته وای فای را از تمامی زوایا مورد بررسی قرار دادیم و ویژگی ها، کاربردها، قابلیت ها، مزایا و معایب و بسیاری از موارد دیگر را درباره آن ها بیان کردیم. در نهایت به معرفی یکی از نمونه های دوربین های مدار بسته وای فای پرداختیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله تمامی اطلاعات مورد نیازتان درباره این محصولات را به دست آورده باشید.

همچنین بخوانید
تکنولوژی عبور از خط تعیین شده در انواع دوربین مداربسته که با عبارت Line Crossing هم شناخته شده است، به تردد افراد یا سوژه های مختلف در مکان مورد نظر نظارت می کند و تمام رفت و آمدها را تحت کنترل قرار می دهد. بدین ترتیب محدوده مورد نظر کنترل شده و احتمال سرقت و دزدی نیز کاهش پیدا می کند.
اگر برای اولین بار است که قصد خرید دوربین مدار بسته از برند داهوا را دارید، احتمالا برای انتخاب مدل مناسب کسب و کارتان، فرآیندی دشوار و وقت گیر پیش رو خواهید داشت. برای انتخاب یک دوربین مدار بسته، از طرفی باید محیط کسب و کارتان را بررسی کنید و از طرفی دیگر مقدار بودجه ای که در اختیار دارید را محاسبه کنید. یکی دیگر از موارد مهم این است که ویژگی ها و عملکرد دوربین را طبق نیاز هایتان شناسایی کنید. پس از بررسی تمام موارد و مشخص کردن انتخاب نهایی، می توانید برای خرید اقدام کنید.در ادامه به بررسی تک ت
دوربین مداربسته حرارتی یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند در محیط های شدیدا تاریک مورد استفاده قرار گرفته و در شرایط سخت محیطی تصاویر مورد نظرتان را ضبط کند. این دستگاه مجهز به قابلیت تشخیص برد طولانی است و می تواند میزان دما را اندازه بگیرد. در این میان آشنایی با اصلی ترین ویژگی دوربین مداربسته حرارتی و بررسی کاربرد این محصول بسیار مهم است و به انتخاب بهتر شما کمک می کند.
آشنایی با علت روشن نشدن دوربین مدار بسته می تواند باعث رفع مشکلات احتمالی و تست سلامت دستگاه شود. در این صورت دوربین می تواند به راحتی تصاویر مورد نظر را ضبط کرده و آن ها را با کیفیتی بالا به نمایش بگذارد. در این مطلب از آی تی اهورا ضمن بررسی علت خاموش و روشن شدن دوربین مدار بسته به شما کمک می کنیم تا با انجام تست فنی از سلامت دستگاه و تجهیزات مربوط به آن مطمئن شوید.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha