دوربین مدار بسته شارژی

یکی از مراحل پر دردسر جهت نصب و راه اندازی سیستم های مدار بسته، کابل کشی آن ها می باشد که بسیاری از کاربران به دنبال راه حل های مناسب هستند. دوربین های مدار بسته شارژی همان طور که از اسم آن ها مشخص است برق مورد نیاز خود را از طریق باتری های قابل شارژ تامین کرده و به کابل برق نیازی ندارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق تر دوربین مدار بسته شارژی، موارد و نکات مهم در رابطه با آن از جمله نحوه کارکرد این دوربین ها بپردازیم.

دوربین مدار بسته شارژی چگونه کار می کنند؟

دوربین مدار بسته شارژی چگونه کار می کنند؟

نسل جدید دوربین های مدار بسته شارژی که دارای باتری داخلی می باشند به دو صورت کار می کنند که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

در روش اول، دوربین به صورت دائمی به برق شهری وصل شده و در زمان قطعی برق از شارژ باتری استفاده می شود.
در روش دوم دوربین تا زمان تخلیه کامل باتری، از توان آن استفاده می کند و پس از اینکه توان باتری به اتمام رسید، نیاز است که دوربین شارژ شود تا مجددا بتوان از آن استفاده کرد. از طرفی نحوه استفاده

از دوربین و شارژ باتری آن به دو صورت انجام می شود، در نوع اول شما می توانید از چند باتری به صورت چرخشی استفاده کنید و هر زمان که شارژ باتری تمام شد آن را تعویض کنید. در نوع دوم شما باید باتری دوربین را از طریق دوربین مانند گوشی همراه به شارژ متصل کنید تا شارژ شود.

کاربرد های دوربین مدار بسته شارژی

دوربین های مدار بسته شارژی به دلیل این قابلیت ویژه، کاربردهای گسترده ای در صنایع و مکان های مختلف دارند که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

کمک در زمینه بازاریابی و مدیریت فروش

دوربین های مدار بسته مجهز به قابلیت های برای استخراج اطلاعات از تصاویر به وسیله پردازش تصویر هستند، به عنوان مثال می توان به تهیه نقشه حرارتی از محل های تجمع و تردد، شمارش ورود و خروج افراد و ... اشاره کرد. همین قابلیت ها می توانند آمار دقیقی از مراجعه کنندگان به محل تجاری همچون فروشگاه ها را به مدیر یک کسب و کار بدهند، تا با برنامه ریزی فروش مناسب، بهتر عمل کنند.
استفاده در فرایندهای صنعتی

استفاده از این دوربین ها در شرایط خطرناک بسیار مناسب است، زیرا بدون اینکه جان انسان ها به خطر بیفتد، می توان یک محیط را تحت نظارت کامل درآورد.

افزایش ایمنی حمل و نقل

در سیستم دوربین مدار بسته امکاناتی فراهم شده است تا به صورت مستقیم از رخ دادن عملیات های غیرمنتطره و خطرناک جلوگیری کرد. به عنوان مثال با استفاده از این دوربین های شارژی در قطار مترو می توان به اپراتور کمک کرد تا قبل از بسته شدن کامل درب ها حرکت نکند.

استفاده جنایی و کاربرد در شرایط متفاوت

دوربین های مدار بسته محاسن و معایب مختلف و متعددی دارد، ولی ظاهرا مزایای آن بر معایب برتری دارد. استفاده از دوربین های مدار بسته شارژی علاوه بر اینکه می توانند از وقوع جرم به دلیل ترس از شناسایی جلوگیری کنند، در مواقعی که برق وجود نداشته باشد نیز دوربین‌های مداربسته شارژی می توانند به صورت مستقل کار کنند.

ویژگی های دوربین مدار بسته شارژی

از ویژگی های منحصر به فرد دوربین های مدار بسته شارژی می توان به راحتی و سهولت در نصب آن ها اشاره کرد، چرا که دارای باتری های قابل شارژ بوده و نیاز به سیم کشی و کابل کشی های آشفته ندارند. برترین و خاص ترین ویژگی دوربین های شارژی این است که جهت ذخیره سازی عمر باتری، تنها برای تشخیص حرکت به کار می روند. بدین صورت که زمانی فعال می شوند که حرکتی اتفاق افتاده باشد و اگر خطری رخ دهد، در همان لحظه هشدارهایی را برای شما ارسال می کنند.

طول عمر دوربین مدار بسته شارژی

به صورت کلی می توان گفت باتری هایی که در این نوع دوربین ها به کار رفته است، از طول عمر مناسبی برخوردار بوده که این میزان به برند، ظرفیت و کارکرد باتری بستگی دارد. البته لازم به ذکر است که نحوه استفاده از آن ها نیز موثر است، اما به صورت کلی کارکرد عادی آن ها می تواند برای 2 تا 6 ماه باشد. اگر دروبین های مدار بسته شارژی را در مناطق پرترافیک قرار دهید و بخواهید از آن ها به صورت حرفه ای و مداوم استفاده کنید، لازم است که آن ها را هر 2 یا 3 ماه شارژ کنید.

نکاتی که درباره دوربین مدار بسته شارژی باید بدانیم؟

نکاتی که درباره دوربین مدار بسته شارژی باید بدانیم؟

دوربین های مدار بسته شارژی تمام مزاحمت ها و بی نظمی های ناشی از کابل ها را از بین برده و می توان از آن ها بدون هیچ محدودیتی در هر جایی استفاده کرد. حتی می توان با استفاده از وسایل مورد نیاز این دوربین ها را بالای درخت، روی سقف، در مترو و ... قرار داد و به راحتی آن ها را به کار گرفت. اما مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید، امکان پایین آوردن دوربین جهت تعویض باتری و یا شارژ مجدد آن است.

از نکات قابل توجه اینکه هرگز دوربین مدار بسته شارژی را در فضای خارجی و در دسترس قرار ندهید، چرا که سارقین به سادگی می توانند آن را پایین بیاورند. ارتفاع مناسب و ایده آل برای این دوربین ها 9 تا 10 فوت است، تا هم به راحتی در دسترس قرار نگیرد و هم از جزئیات تصویربرداری کم نشود. می توانید از نردبان برای نصب و پایین آوردن این دوربین ها استفاده کنید، اما کار برای سارقین سخت تر باشد.

برخی از دوربین های مدار بسته شارژی می توانند در مکان های که از پوشش وایفای برخوردار نیستند، به کار گرفته شوند. دوربین های مورد نظر می توانند روی دیتای سلولی G3 و G4 کار کرده و شبکه مخصوص به خود را بسازند. روش کار آن ها دقیقا همچون تلفن های همراه می باشد و در تعطیلات به راحتی می توانند از محیط مورد نظر شما مراقبت کنند.

معرفی یک دوربین مدار بسته شارژی

دوربین شارژی بی سیم Heimvision HMD2 یکی از دوربین های مدار بسته شارژی می باشد که دارای رزولوشن 1080P 2MP است. این دوربین از نوع دوربین خورشیدی بی سیم بوده و دارای 15 متر دید در شب می باشد. از دیگر ویژگی های دوربین مورد نظر می توان به 64 گیگابایت ساپورت مموری و 130 درجه سوپرر واید زاویه دید اشاره کرد.

سخن پایانی

نسلی دیگر از دوربین های مدار بسته، دوربین مدار بسته شارژی بوده که با توانایی ذخیره انرژی برق به وسیله باتری داخلی به کار رفته در آن، کاربردهای فراوانی در شرایط محیطی مختلف دارند. انواع دوربین های رم خور، دوربین سیم کارت خور، دوربین بی سیم و دوربین وای فای می توانند در این دسته قرار بگیرند. در این مقاله به معرفی دوربین های مدار بسته شارژی و موارد مرتبط با آن همچون کاربرد، ویژگی، روش کارکرد، طول عمر و ... پرداختیم.

همچنین بخوانید
تکنولوژی عبور از خط تعیین شده در انواع دوربین مداربسته که با عبارت Line Crossing هم شناخته شده است، به تردد افراد یا سوژه های مختلف در مکان مورد نظر نظارت می کند و تمام رفت و آمدها را تحت کنترل قرار می دهد. بدین ترتیب محدوده مورد نظر کنترل شده و احتمال سرقت و دزدی نیز کاهش پیدا می کند.
اگر برای اولین بار است که قصد خرید دوربین مدار بسته از برند داهوا را دارید، احتمالا برای انتخاب مدل مناسب کسب و کارتان، فرآیندی دشوار و وقت گیر پیش رو خواهید داشت. برای انتخاب یک دوربین مدار بسته، از طرفی باید محیط کسب و کارتان را بررسی کنید و از طرفی دیگر مقدار بودجه ای که در اختیار دارید را محاسبه کنید. یکی دیگر از موارد مهم این است که ویژگی ها و عملکرد دوربین را طبق نیاز هایتان شناسایی کنید. پس از بررسی تمام موارد و مشخص کردن انتخاب نهایی، می توانید برای خرید اقدام کنید.در ادامه به بررسی تک ت
دوربین مداربسته حرارتی یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند در محیط های شدیدا تاریک مورد استفاده قرار گرفته و در شرایط سخت محیطی تصاویر مورد نظرتان را ضبط کند. این دستگاه مجهز به قابلیت تشخیص برد طولانی است و می تواند میزان دما را اندازه بگیرد. در این میان آشنایی با اصلی ترین ویژگی دوربین مداربسته حرارتی و بررسی کاربرد این محصول بسیار مهم است و به انتخاب بهتر شما کمک می کند.
آشنایی با علت روشن نشدن دوربین مدار بسته می تواند باعث رفع مشکلات احتمالی و تست سلامت دستگاه شود. در این صورت دوربین می تواند به راحتی تصاویر مورد نظر را ضبط کرده و آن ها را با کیفیتی بالا به نمایش بگذارد. در این مطلب از آی تی اهورا ضمن بررسی علت خاموش و روشن شدن دوربین مدار بسته به شما کمک می کنیم تا با انجام تست فنی از سلامت دستگاه و تجهیزات مربوط به آن مطمئن شوید.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha