دوربین مدار بسته میکروفن دار

همان طور که می دانید برای مسائل امنیتی عموما از دوربین های مدار بسته استفاده می شود که اغلب آن ها دارای قابلیت ضبط صدای محیط نمی باشند. در عوض برخی دیگر از این دوربین ها به واسطه میکروفن هایی که در آن ها تعبیه شده است می توانند تمامی صدای های محیط را در درایو خود ذخیره نمایند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی دوربین مدار بسته میکروفن دار در زوایای مختلف و موارد مرتبط با آن بپردازیم.

دوربین مدار بسته میکروفن دار چیست؟

دوربین مدار بسته میکروفن دار چیست؟

دوربین های مدار بسته میکروفن دار یکی از انواع دوربین های مدار بسته می باشند که دارای قابلیت ضبط صدای محیط و نگهداری آن در حافظه خود هستند. این نوع دوربین ها به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول دوربین هایی که خود دارای میکروفن های ضبط صدا بوده و دسته دیگر دوربین هایی که قابلیت نصب این ابزار روی آن ها وجود دارد. دوربین های مورد نظر دارای کاربردهای فراوانی در زمینه های مختلف هستند اما می توان گفت اصلی ترین کاربرد آن ها در سیستم های حفاظتی می باشد.

از جمله کاربردهای این دوربین ها می توان به کاربردهای نظامی، صنعتی، فضایی، پلیسی، تصویر برداری نامحسوس و ... اشاره کرد. به صورت کلی از این ابزارهای الکترونیکی می توان در تمامی سیستم های نظارتی استفاده کرد تا یک محیط را تحت کنترل داشت.

نحوه کار دوربین مدار بسته میکروفن دار

نحوه کار این دوربین های بدین صورت است که جهت دسترسی به صداهای ضبط شده و شنیدن آن ها بهترین راه حل استفاده از کابل های HDMI، اسپیکر و مانیتور است. اما در صورتی که امکان استفاده از این راه حل را ندارید، می توانید به وسیله یک تبدیل AV به فیش مادگی 9 میلی متری هندزفری به صداها گوش کنید.

جهت تنظیم صدای ضبط شده در این دوربین ها نیز می توان از یک میکروفن ولوم دار استفاده نمود، چرا که این نوع میکروفن ها دارای قابلیت تنظیم صدا می باشند. روش تنظیم ولوم به وسیله این میکروفن ها با استفاده از پیچ به روی ساختار آن ها امکان پذیر است.

از دوربین مدار بسته میکروفن دار در چه مکان هایی استفاده می شود؟

سیستم هایی با قابلیت ضبط صدا عموما در محیط ها و مکان های داخلی و سقف نصب می شوند. اما در مواقعی که بهره برداری از این محصولات به صورت ویژه باشد، می توان در محیط های آبی و حساس از دوربین های مقاوم به آب و ذرات موجود در هوا استفاده کرد. به صورت کلی در تمامی مکان هایی که نیاز به صدای آن محیط دارید و یا می خواهید با افراد آن محیط صحبت کنید، می توان از این دوربین ها به کار ببرید.

انواع دوربین مدار بسته میکروفن دار

انواع دوربین مدار بسته میکروفن دار

دوربین های مدار بسته میکروفن دار بر اساس مواردی که در زیر بیان می شوند به چند دسته تقسیم می شوند که در ادامه آن ها را بیان می کنیم:

انواع دوربین های مدار بسته میکروفن دار بر اساس شکل ظاهری و کارایی

این دسته بندی شامل دوربین های مینیاتوری، مادون قرمز، صنعتی، دام و اسپید دام با توانایی چرخش 360 درجه ای هستند.

انواع دوربین های مدار بسته میکروفن دار بر اساس قاب و پوشش

دوربین هایی که در این دسته قرار می گیرند شامل دوربین های مخفی و غیر قابل مشاهده که برای مکان های حساس به کار می روند، دوربین های مقاوم به آب و قاب بزرگ که به پمپ بنزینی معروف هستند و دوربین هایی با پوشش فانتزی می شوند.

انواع دوربین های مدار بسته میکروفن دار بر اساس نوع سیگنال دوربین ها

دوربین های مدار بسته تحت شبکه، دوربین های مدار بسته آنالوگ و دوربین های دو جانبه در این گروه از دسته بندی دوربین های مدار بسته میکروفن دار قرار می گیرند.

مزایا دوربین مدار بسته میکروفن دار

همان طور که می دانید مزیت اصل این دوربین های مدار بسته قابلیت میکروفن آن ها می باشد که می توانند صدای یک محیط را در حافظه داخلی ذخیره نمایند. به واسطه این مزیت، مجموعه ای از مزایای دیگر نیز به وجود می آیند. از سایر مزایای دوربین مدار بسته میکروفن دار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  امکان برقراری ارتباط دو طرفه با افراد از راه دور
  • در صورت وقوع جرم در محیط، کمک به بهتر و سریع تر پیش بردن تحقیقات
  • ایجاد امنیت و آرامش بیشتر به واسطه استفاده از این دوربین ها

کاربردهای دوربین مدار بسته میکروفن دار

کاربردهای دوربین مدار بسته میکروفن دار

اغلب افراد در کنار تصاویری که از محیط دریافت می کنند، به صدای آن هم نیاز دارند تا بتوانند بر آن محیط از لحاظ امنیتی محافظت کنند. این قابلیت امروزه به روی بسیاری از دوربین ها وجود دارد، اما در برخی دیگر از دوربین ها که این امکان وجود ندارد از میکروفن های خارجی استفاده می شود. به صورت کلی کاربرد این دوربین ها در تمامی اماکنی است که بخواهید صدای آن را داشته باشید و یا با افراد آن به صورت دو طرفه صحبت کنید.

از جمله کاربردهای دوربین های مدار بسته میکروفن دار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در منازل جهت محافظت از خانه در برابر سرقت، مراقبت و نظارت بر کودکان خود، جهت چک کردن و ورود و خروج افراد ناشناس و ارتباط با افراد در منزل
  • در محیط های کاری جهت کنترل و نظارت بر کار کارمندان، جلوگیری از بی نظمی و ارتباط با کارمندان
  • در کارخانه ها و اماکن صنعتی جهت جلوگیری از سرقت و در صورت انجام آن کمک به سریع تر پیش پردن تحقیقات

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی دوربین های مدار بسته میکروفن دار از زوایای مختلف و موارد مربوط به آن پرداختیم. در ابتدا این دسته از دوربین ها را معرفی کرده و در ادامه مواردی همچون نحوه کار این دوربین ها، مزایای آن ها، انواع این دوربین ها، مکان های مورد استفاده از آن ها و ... را بیان کردیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را درباره دوربین مدار بسته میکروفن دار کسب کرده باشید تا بتوانید بهترین انتخاب و خرید را انجام دهید. 
 

همچنین بخوانید
تکنولوژی عبور از خط تعیین شده در انواع دوربین مداربسته که با عبارت Line Crossing هم شناخته شده است، به تردد افراد یا سوژه های مختلف در مکان مورد نظر نظارت می کند و تمام رفت و آمدها را تحت کنترل قرار می دهد. بدین ترتیب محدوده مورد نظر کنترل شده و احتمال سرقت و دزدی نیز کاهش پیدا می کند.
اگر برای اولین بار است که قصد خرید دوربین مدار بسته از برند داهوا را دارید، احتمالا برای انتخاب مدل مناسب کسب و کارتان، فرآیندی دشوار و وقت گیر پیش رو خواهید داشت. برای انتخاب یک دوربین مدار بسته، از طرفی باید محیط کسب و کارتان را بررسی کنید و از طرفی دیگر مقدار بودجه ای که در اختیار دارید را محاسبه کنید. یکی دیگر از موارد مهم این است که ویژگی ها و عملکرد دوربین را طبق نیاز هایتان شناسایی کنید. پس از بررسی تمام موارد و مشخص کردن انتخاب نهایی، می توانید برای خرید اقدام کنید.در ادامه به بررسی تک ت
دوربین مداربسته حرارتی یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند در محیط های شدیدا تاریک مورد استفاده قرار گرفته و در شرایط سخت محیطی تصاویر مورد نظرتان را ضبط کند. این دستگاه مجهز به قابلیت تشخیص برد طولانی است و می تواند میزان دما را اندازه بگیرد. در این میان آشنایی با اصلی ترین ویژگی دوربین مداربسته حرارتی و بررسی کاربرد این محصول بسیار مهم است و به انتخاب بهتر شما کمک می کند.
آشنایی با علت روشن نشدن دوربین مدار بسته می تواند باعث رفع مشکلات احتمالی و تست سلامت دستگاه شود. در این صورت دوربین می تواند به راحتی تصاویر مورد نظر را ضبط کرده و آن ها را با کیفیتی بالا به نمایش بگذارد. در این مطلب از آی تی اهورا ضمن بررسی علت خاموش و روشن شدن دوربین مدار بسته به شما کمک می کنیم تا با انجام تست فنی از سلامت دستگاه و تجهیزات مربوط به آن مطمئن شوید.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha