دوربین مداربسته چرخشی

دوربین های مدار بسته با تنوع بسیار زیادی در زمینه های مختلف و کاربردهای گوناگون در بازار وجود دارند که کاربردها و سلیقه های متفاوت را پوشش می دهند. دوربین مدار بسته چرخشی یا دوربین گردان یکی از انواع این دوربین ها می باشد که می توان در ساختمان ها از آن ها استفاده کرد. این دوربین ها بسیار کاربردی بوده و استفاده از آن ها می تواند سبب کاهش هزینه ها شود که در ادامه به صورت مفصل به بررسی آن ها می پردازیم.

دوربین مدار بسته وایرلس چرخشی

دوربین مدار بسته وایرلس چرخشی

دوربین مدار بسته چرخشی یا دوربین گردان یکی از انواع دوربین های مدار بسته می باشد که به صورت گسترده ای در فضاها و محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این دوربین ها نیز دارای تنوع زیادی بوده و در اندازه و شکل های مختلف در بازار موجود می باشند. از این رو در این مقاله قصد داریم درباره دوربین مدار بسته چرخشی صحبت کنیم تا بهتر با آن ها آشنا شوید.

دوربین مدار بسته چرخشی با دارا بودن چندین چرخنده و یک مدار در آن ها، حرکات دورانی و چرخش را انجام می دهند که محل چرخش آن ها رابطه مستقیم با میزان چرخش دارد. حال این دوربین ها در کنار قابلیت چرخش در نوع بی سیم یا وایرلس نیز تولید می شوند که سبب شده است در میان کاربران از محبوبیت بالاتری برخوردار باشند.

دوربین وایرلس چرخشی را می توان به عنوان یک دوربین کامل معرفی کرد، چرا که در محیط های داخلی و بیرونی بدون هیچ محدودیت به کار برده می شوند. این دوربین ها دارای قابلیت چرخش در محیط به صورت 180 درجه و یا 360 درجه هستند. علاوه بر آن همانطور که از نام دوربین های مورد نظر مشخص است، به صورت بی سیم یا وایرلس به کار می روند.

به صورت کلی می توان گفت دو ویژگی چرخشی بودن و بی سیم بودن در دوربین مدار بسته وایرلس چرخشی سبب افزایش و گستردگی در کاربرد آن ها شده است. 

دوربین مدار بسته چرخشی چه نوع دوربینی است؟

دوربین مدار بسته چرخشی نوعی از سیستم های امنیتی می باشد که معمولا از آن ها برای فضا های بزرگ استفاده می شود، چرا که می توانند محدوده بسیار بزرگی را تحت پوشش خود قرار دهند. این دوربین ها را با نام های دیگری همچون دوربین مدار بسته گردان، دوربین مدار بسته اسپید دام، دوربین مدار بسته PTZ، دوربین مدار بسته فست دام و ... نیز می شناسند.

این دوربین ها می توانند به صورت 180 درجه و یا 360 درجه در محیط چرخیده و لازم به ذکر است که محل چرخش آن ها با میزان چرخش آن ها رابطه مستقیم دارد. چرخش این دوربین ها با استفاده از چندین چرخنده و یک مدار در وسط آن ها صورت گرفته که حرکات دورانی دوربین ها نیز با استفاده از آن ها انجام می شود.

به صورت کلی باید بگوییم که دوربین مدار بسته چرخشی دارای دو نوع سیمی و وای فای دار هستند. دوربین های سیمی معمولا کمتر از دوربین های وای فای دارد استفاده می شوند و قیمت کمتری نیز دارند. در مقابل دوربین های وای فای دار از قابلیت های بیشتری برخوردار بوده که همین قابلیت ها سبب افزایش قیمت آن ها شده است.
 

ویژگی های دوربین مدار بسته چرخشی

ویژگی های دوربین مدار بسته چرخشی

در این بخش از مقاله قصد داریم به بیان ویژگی های دوربین مدار بسته چرخشی بپردازیم تا هنگام خرید به این موارد توجه داشته باشید. دوربین مدار بسته چرخشی مانند سایر دوربین های مدار بسته دارای ویژگی های خاص خود می باشد که در این بخش به معرفی تعدادی از آن ها می پردازیم.

  • عدم نیاز به تخصص و مهارت فوق العاده جهت نصب و راه اندازی
  • دوربین مدار بسته چرخشی مجهز به میکروفن و بلندگو می باشد، که با استفاده از این قابلیت می توان به صورت کامل بر محیط نظارت و کنترل داشت. علاوه بر آن امکان صحبت کردن و مکالمه دوطرفه برای شما به وجود می آید.
  • یکی دیگر از ویژگی های پیشرفته این دوربین ها برخورداری از فناوری وای فای بوده که می توان به وسیله آن تصاویر را به مکانی دیگر منتقل نمود.
  • قابلیت دید در شب یکی دیگر از ویژگی های دوربین های مدار بسته چرخشی است که با استفاده از مادون قرمز امکان پذیر می باشد. با وجود این ویژگی در محیط هایی با نور کم یا بدون نور نیز امکان ثبت و ضبط تصاویر وجود دارد.
  • دوربین های مورد نظر قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه SD با حداکثر ظرفیت 128 گیگابایت را دارند که دیگر به استفاده از دستگاه های ضبط کننده تصاویر نیازی نیست.
  • یکی دیگر از ویژگی های دوربین های مدار بسته چرخشی، امکان چرخش در تمامی جهات و کنترل از راه دور آن ها می باشد.

قابلیت BLC

زمانی که تصویر زمینه نور بسیار زیادی داشته باشد مانند وقتی که فرد در مقابل پنجره یا در ایستاده باشد، تصویر در حالت عادی تیره تر دیده می شود. ویژگی BLC که به آن جبران ساز نور پس زمینه نیز گفته می شود، کمک می کند تا تصویر صورت یا منطقه کم نور بهتر نمایش داده شود.

ویژگی WDR

این ویژگی در تصاویری که پدیده ضد نور وجود دارد سبب می شود تا قسمت های پر نور و کم نور به خوبی قابل مشاهده باشد. از این رو زمانی که دوربین مدار بسته چرخشی مقابل درب ورودی نصب شود، استفاده از این ویژگی به خوبی مشخص می شود.

قابلیت زوم دیجیتال

هنگام خرید دوربین مدار بسته چرخشی باید به این نکته توجه داشته باشید، چرا که بزرگ کردن تصویر به صورت دیجیتالی از افت کیفیت آن جلوگیری می کند.

ویژگی Flip

Flip به توانایی دوربین مدار بسته در معکوس کردن تصویر می گویند که این کار به صورت الکترونیکی صورت می گیرد. با استفاده از این قابلیت زمانی که جسم متحرکی از زیر دوربین عبور کند را دنبال کرده و برای جلوگیری از معکوس شدن تصویر دیگر نیازی به چرخش 180 درجه به صورت مکانیکی نمی باشد.
 

از دوربین مدار بسته چرخشی در چه مکان هایی استفاده می شود؟

امروزه یکی از موارد بسیار مهم در تمامی اماکن مسکونی، تجاری، آموزشی، کسب و کار و ... استفاده از دوربین های امنیتی می باشد. اما شاید در هنگام تحقیق درباره دوربین مدار بسته چرخشی این سوال برای شما پیش بیاید که در چه مکان هایی می توان از آن ها استفاده کرد و آیا پاسخگوی نیازهای شما می باشد یا خیر؟

از دوربین های مدار بسته چرخشی می توان در مکان ها و موارد امنیتی زیر مورد استفاده کرد:

  • قابل استفاده در منازل مسکونی به صورتی که از محبوبیت ویژه ای برخوردارند.
  • تمامی کاربردهای پلیسی همچون نصب در مکان های ویژه به صورتی که بتوانند تحقیقات خود را به طور نامحسوس پیش ببرند.
  • کنترل و نظارت بر ساختمان های اداری و مجموعه های مختلف کاری
  • ایجاد، کنترل و نظارت بر امنیت ساختمان های مختلف از منازل مسکونی گرفته تا اماکن تاریخی و موزه ها
  • استفاده در ایستگاه های نگهبانی، فرودگاه ها، تمامی مناطق بزرگ فضای باز و ...

مزایا و معایب دوربین مدار بسته چرخشی

مزایا و معایب دوربین مدار بسته چرخشی

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی مزایا و معایب دوربین مدار بسته چرخشی بپردازیم. با توجه به مزایا و معایب این مدل از دوربین های مداربسته می توانید تصمیم بگیرید که آیا خرید دوربین چرخشی سودمند است یا خیر؟

دوربین مدار بسته چرخشی نیز مانند سایر وسایل و محصولات دارای مزایا و معایبی می باشد که در این بخش قصد داریم به معرفی آن ها بپردازیم:

مزایای دوربین مدار بسته چرخشی

ابتدا به بیان مزایای دوربین مدار بسته چرخشی می پردازیم سپس هر کدام از آن ها را بررسی می کنیم. 

  • یکی از مزایای این دوربین ها ردیابی خودکار بر اساس حرکت اجسام می باشد که این مزیت برای مناطق ساکت و خلوت همچون موزه ها فوق العاده است.
  • میدان دید گسترده ای که این دوربین ها دارند، مزیت اصلی و بسیار کاربردی آن ها می باشد، چرا که استفاده از چند دوربین را می تواند از بین ببرد.
  • دوربین های مورد نظر را می توان به صورت دستی و همینطور از راه دور تنظیم کرد، که این موضوع نیز یکی دیگر از مزیت های پرطرفدار آن ها محسوب می شود.
  • از دیگر مزایای دوربین های چرخشی می توان به اسکن خودکار بر اساس زمان اشاره کرد که بر اساس الگوها حرکت کرده و مناطق را اسکن می کند.
  • قابلیت های بزرگنمایی جهت مشاهده و ضبط تصاویر از اجسام دور نیز یکی دیگر از مزایای این دوربین ها می باشد که بسیار کاربردی است.

میدان دید وسیع

دوربین های مدار بسته چرخشی جهت نظارت و کنترل بر یک محیط بزرگ به کار می روند، چرا که میدان دید وسیعی را می توانند پوشش دهند. اما توصیه می شود که در کنار آن ها از یک دوربین مدار بسته نیز استفاده شود تا بتوان نقاط کور را نیز پوشش داد.

اسکن اتوماتیک طبق زمان

این دوربین ها را می توان در حالت Auto-pilot قرار داد تا مناطقی را که از پیش تعریف شده است را اسکن کرده و طبق الگو ها حرکت کنند. حتی می توان موقعیت های از پیش تعیین شده را برای تغییر زمان برنامه ریزی نمود، به عنوان مثال هر 30 ثانیه دوربین در سطح افقی و عمودی حرکت کرده و زوم کند.

ردیابی اتوماتیک طبق یک حرکت

ردیابی اتوماتیک در این دوربین ها عملکردی است که به آن ها کمک می کند تا بتوانند میدان دید را تنظیم کنند و به صورت خودکار اجسام در حال حرکت را دنبال کنند.

قابلیت بزرگنمایی

اغلب دوربین های مدار بسته چرخشی دارای قابلیت زوم اپتیکال می باشند که با استفاده از این ویژگی می توان اجسام دور را مشاهده و ضبط کرد.

امکان کنترل از راه دور

این امکان در دوربین های مدار بسته چرخشی وجود دارد تا آن ها را به صورت دستی و از راه دور تنظیم کرده و به این صورت فعالیت های مشکوک را ردیابی نمود. با استفاده از این قابلیت می توان زاویه دید دوربین را بدون نیاز به حضور در نزدیک سیستم تغییر داد.
 

معایب دوربین مدار بسته چرخشی

در کنار تمامی مزایایی که برای دوربین مدار بسته چرخشی بیان کردیم، این دوربین ها معایبی نیز دارند که در ادامه قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم.

  • این دوربین ها دارای قسمت های متحرک زیادی بوده که همین موضوع آن ها را در معرض خرابی قرار داده و سبب کاهش طول عمر آن ها می شود.
  • یکی دیگر از معایب دوربین های چرخشی قیمت بالای آن ها به نسبت دیگر دوربین ها می باشد.
  • مشکل تاخیر در اجرای فرمان نیز از دیگر معایب این محصول به حساب می آید که در مواردی ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

محدودیت در دید

این دوربین ها نمی توانند مناطقی که رو به روی لنزشان قرار ندارند را پوشش دهند و همین موضوع یکی از معایب آن ها به حساب می آید.

طول عمر کم

از آن جایی که این دوربین ها قسمت های متحرک زیادی دارند، بیشتر مستعد خرابی هستند. از این رو دوام کمتری داشته و طول عمر آن ها نیز کاهش می یابد.

نقاط کور

این دوربین ها خطای زیادی در نشان دادن جهت دارند، خصوصا زمانی که روی حالت اتوماتیک باشند. از این رو ممکن است به چرخش خود بدون توجه به آن چه در گستره ی دید اتفاق می افتد ادامه دهند.

قیمت بالا

قیمت این نوع دوربین ها به نسبت سایر دوربین ها کمی بیشتر است، به صورتی که ممکن است در مواردی نصب یک یا چند دوربین مدار بسته ثابت هزینه کمتری را در پی داشته باشد.

ریسک و خطر بالای اختلال عملکرد

اگر دوربین های مدار بسته چرخشی به درستی نصب نشده باشند ممکن است هم از نظر قانونی و هم از نظر مکانیکی مشکلی را به وجود آورند. بدین صورت که با تغییر شرایط آب و هوایی از نظر مکانیکی دچار اختلال شده و اگر به صورت تصادفی قسمتی از ملک خصوصی فردی را در بر بگیرد از نظر قانونی برای مالک دوربین مشکل به وجود می آید.
 

معرفی یک دوربین مدار بسته چرخشی

دوربین مدار بسته اسپیددام DH-SD49225I-H یکی از انواع محصولات برند داهوا می باشد که دارای تکنولوژی HDCVI است. کنترل این دوربین مدار بسته چرخشی بسیار راحت و ساده بوده، به صورتی که می توان آن را به جهات مختلف چرخانده و روی هر نقطه ای زوم کرد.
از قابلیت های فوق العاده این دوربین می توان به کیفیت تصویر K4،  سازگاری با Penta-brid، دید در شب، انتقال امن اطلاعات، قدرت زوم اپتیکال X25، استاندارد IP66 و ... اشاره کرد.

معرفی بهترین دوربین مدار بسته چرخشی

دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2AE4225TI-D یکی از بهترین دوربین های مدار بسته چرخشی می باشد که کیفیت تصویر برداری بسیار خوبی را ارائه می دهد. این دوربین به دلیل چرخشی بودن فضای زیادی را می تواند پوشش دهد و دارای استاندارد مقاومتی IP66 نیز می باشد.
از جمله ویژگی های این دوربین اسپید دام می توان به قابلیت دید در شب و برد عملیاتی آن اشاره کرد، به صورتی که قابلیت پشتیبانی از دید در شب تا 100 متر مربع را داراست.
 

از کجا دوربین مدار بسته چرخشی بخریم؟

از آن جایی که استفاده از دوربین های مدار بسته در تمامی موارد بسیار کاربرد دارند، شرکت ها و برندهای زیادی به دنبال تولید آن ها هستند. از طرفی به دلیل تقاضای بالا در بازار، فروشگاه های مختلفی به صورت حضوری و غیر حضوری اقدام به فروش آن ها می کنند. از این رو باید توجه داشته باشید که به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید تا بتوانید محصولات اورجینال و با کیفیت را تهیه کنید.

فروشگاه اینترنتی آی تی اهورا یکی از معتبرترین و مناسب ترین مراکز فروش انواع دوربین های مدار بسته از جمله دوربین مدار بسته چرخشی می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت آی تی اهورا بهترین دوربین های مدار بسته و سایر محصولات مرتبط را با قیمت مقرون به صرفه خریداری نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به صورت مفصل درباره دوربین های مدار بسته چرخشی صحبت کنیم. ابتدا این دوربین ها را معرفی کردیم و سپس به بیان ویژگی ها و مزایا و معایب آن ها پرداختیم. همچنین بهترین دوربین مدار بسته چرخشی و یک فروشگاه جهت تهیه این محصول به شما معرفی کردیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را درباره دوربین های مدار بسته چرخشی کسب کرده باشید.

دوربین های مدار بسته چرخشی یکی از انواع دوربین های مدار بسته می باشند که کاربردهای گسترده و مختلفی به وسیله ویژگی هایشان دارند. در این مقاله به صورت مفصل به بررسی این دوربین ها پرداختیم و در رابطه با موارد مختلفی همچون مزایا و معایب، ویژگی ها و کاربردهای آن ها صحبت کردیم. در نهایت نیز به معرفی یک دوربین مدار بسته چرخشی و فروشگاه معتبر جهت تهیه آن پرداختیم.
 

همچنین بخوانید
تکنولوژی عبور از خط تعیین شده در انواع دوربین مداربسته که با عبارت Line Crossing هم شناخته شده است، به تردد افراد یا سوژه های مختلف در مکان مورد نظر نظارت می کند و تمام رفت و آمدها را تحت کنترل قرار می دهد. بدین ترتیب محدوده مورد نظر کنترل شده و احتمال سرقت و دزدی نیز کاهش پیدا می کند.
اگر برای اولین بار است که قصد خرید دوربین مدار بسته از برند داهوا را دارید، احتمالا برای انتخاب مدل مناسب کسب و کارتان، فرآیندی دشوار و وقت گیر پیش رو خواهید داشت. برای انتخاب یک دوربین مدار بسته، از طرفی باید محیط کسب و کارتان را بررسی کنید و از طرفی دیگر مقدار بودجه ای که در اختیار دارید را محاسبه کنید. یکی دیگر از موارد مهم این است که ویژگی ها و عملکرد دوربین را طبق نیاز هایتان شناسایی کنید. پس از بررسی تمام موارد و مشخص کردن انتخاب نهایی، می توانید برای خرید اقدام کنید.در ادامه به بررسی تک ت
دوربین مداربسته حرارتی یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند در محیط های شدیدا تاریک مورد استفاده قرار گرفته و در شرایط سخت محیطی تصاویر مورد نظرتان را ضبط کند. این دستگاه مجهز به قابلیت تشخیص برد طولانی است و می تواند میزان دما را اندازه بگیرد. در این میان آشنایی با اصلی ترین ویژگی دوربین مداربسته حرارتی و بررسی کاربرد این محصول بسیار مهم است و به انتخاب بهتر شما کمک می کند.
آشنایی با علت روشن نشدن دوربین مدار بسته می تواند باعث رفع مشکلات احتمالی و تست سلامت دستگاه شود. در این صورت دوربین می تواند به راحتی تصاویر مورد نظر را ضبط کرده و آن ها را با کیفیتی بالا به نمایش بگذارد. در این مطلب از آی تی اهورا ضمن بررسی علت خاموش و روشن شدن دوربین مدار بسته به شما کمک می کنیم تا با انجام تست فنی از سلامت دستگاه و تجهیزات مربوط به آن مطمئن شوید.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha