نحوه انتخاب یو پی اس مناسب

پیش از اینکه با نحوه انتخاب یو پی اس مناسب آشنا شوید، باید در مورد مفاهیم اولیه یو پی اس و نوع کاربری آن اطلاعات کافی داشته باشید. یو پی اس (UPS) ها مخفف Uninterruptible Power Supply به معنای منبع تغذیه اضطراری است. همانطور که می دانید منبع انرژی تمام دستگاه ها و تجهیزات برقی از طریق برق شهری تامین می شود. برق شهری در برخی از مناطق دارای سیگنال هایی هستند که موجب نوسان می شوند. برخی از مواقع اضطراری با قطع برق موجب قطع کارکرد دستگاه ها می شود. با قطع کارکرد دستگاه و ایجاد وقفه خساراتی وارد می شود. با توجه به این توضیحات از دستگاه های یو پی اس استفاده می کنند تا از قابلیت برق اضطراری پشتیبانی کنیم. برق اضطراری به کمک دستگاه یو پی اس و با توجه توان دستگاه مورد تامین می شود. برای انتخاب یو پی اس مناسب باید پارامترهای مهم را بررسی کنید.

مهمترین پارامتر ها جهت خرید یک دستگاه یو پی اس مناسب

خرید یک دستگاه یو پی اس مناسب

همانطور که در بخش اول خواندید، کاربری دستگاه های UPS به عنوان پشتیبانی از برق اضطراری است. از مهمترین عوامل که بر روی انتخاب دستگاه UPS مناسب تاثیر دارد، مدت زمان پشتیبانی و بازه زمانی سوئیچینگ از برق شهری به برق اضطراری است. پیش از بررسی این موارد با مفهوم THD به عنوان اولین پارامتر ارزیابی دستگاه مناسب آشنا شوید. هارمونیک ها در شبکه به دلیل گرمای زیاد که از انتقال برق بوجود می آید به دستگاه های یو پی اس نیاز دارد. زیاد شدن تعداد منابع تغذیه سوئیچینگ باعث  افزایش میزان حرارت هارمونیک شبکه خواهد شد. اینجا با مفهمومی به نام THD آشنا می شوید. دستگاه های یو پی اس دارای مفهومی به نام THD جریان ورودی هستند. با بررسی پارامتر THD جریان ورودی پایین می توان به حداکثر توانایی UPS در کاهش میزان حرارت هارمونیک  شبکه پرداخت.

بازه زمانی که دستگاه مورد نظر از برق شهری به باتری و از باتری به برق شهری سوئیچ می کند، یکی از مهمترین پارامترهای انتخاب دستگاه برق اضطراری مناسب است. اگر مدت زمان سوئیچینگ زیاد باشد امکان ریست شدن دستگاه است. از دیگر ویژگی های مهم دستگاه های یو پی اس بررسی مدت زمان پشتیبانی است. مدت زمانی که این دستگاه ها می توانند برق اضطراری را پشتیبانی کنند با توجه به مدل دستگاه بسیار متفاوت است.
محاسبه توان مورد نیاز و توان مصرف

برای محاسبه توان مورد نیاز این دستگاه ها، میزان زمان بک آپ را در میزان توان مصرفی ضرب کنید و بر ولتاژ باطری دستگاه تقسیم کنید.

محاسبه توان یو پی اس چه مزیتی دارد؟

توان مورد نیاز در هر کدام از دستگاه های یو پی اس نشان دهنده مدت زمان پشتیبانی از انرژی برق است. با توجه به اینکه از یو پی اس برای چه دستگاه هایی استفاده می کنید و به چه مدت زمانی جهت پشتیبانی نیاز دارید، توان را ارزیابی می کنید. ما مقاله برای محاسبه توان یو پی اس در سایت نوشته ایم که اگر بخواهید می توانید آن را مطالعه کنید.

انتخاب باتری مناسب برای یو پی اس

در واقع باتری دستگاه های یو پی اس در انواع گوناگونی طراحی وتولید می شوند. باتری های داخلی و باتری خارجی که منبع ذخیره انرژی هستند. باتری های خارجی یا External که توان بالایی را نسبت به باتری های Internal پشتیبانی می کنند معمولا برای دستگاه هایی که انرژی برقی بالایی مصرف می کنند استفاده می شود. برای برای انتخاب باتری مناسب یو پی اس با مطالعه قابلیت ها و بررسی میزان برق مصرفی دستگاه برقی مورد نظر می توانید میزان سازگاری باتری یو پی اس را برآورد کنید.

اصطلاحات مهم که در هنگام خرید یو پی اس باید بدانید

یکی از راه هایی که به نحوه انتخاب یو پی اس مناسب کمک می کند، اصطلاحات مهم دستگاه یو پی اس است. این اصطلاحات به شما کمک می کند تا با آگاهی بیشتر برای خرید اقدام کنید.

1-    ضریب توان یو پی اس: نسبت توان واقعی به توان ظاهری را ضریب توان یو پی اس می گویند. ضریب توان یو پی اس نشان می دهد.
2-    توان ظاهری: به اختلاف میان ولتاژ و جریان توان ظاهری گفته می شود. میزان توان ظاهری در برخی مواقع به دلیل نوع بارها و میزان توان راکتیو ایجاد می شود.
3-    توان واقعی: ضریب توان اختلاف فاز بین ولتاژ و جریان به عنوان توان واقعی مورد بررسی قرار می گیرد.
4-    بار راکتیو: اگر بخواهیم کار یو پی اس را به صورت تخصصی توضیح دهیم، این دستگاه توان راکتیو مورد نیاز بار را از منبعی غیر از شبکه برق شهری تامین می کند.
5-    اضافه بار: به دلیل نوسانات موجود جریان الکتریکی مدار از مسیر درست منحرف می شود. در این مواقع گفته می شود که جریان خطا رفت. در مواقعی که جریان به خطا می رود یا به زمین می رسد یا بیشتر از حد مشخص در مدار قرار می گیرد که به آن اتصال کوتاه یا اضافه بار گفته می شود.

یو پی اس تک فاز یا سه فاز؟

یو پی اس تک فاز یا سه فاز؟

احتمالا یو پی اس تک فاز یا سه فاز را شنیده باشید. یکی از عواملی که به نحوه انتخاب یو پی اس مناسب کمک می کند، شناخت دسته بندی دستگاه های یو پی اس است. یو پی اس تک فاز یکی از فرمت ها می باشد که برای کنترل یا تسویه ناهنجاری های برق شهری خانگی استفاده می شود. در واقع استفاده از برق شهری برای مصارف خانگی که به عنوان برق های تک شناخته می شوند، به یو پی اس های تک فاز نیاز دارند. باید بدانید که این دسته از دستگاه ها حداکثر 32 آمپر را پشتیبانی می کنند.

برای مصارف صنعتی به برق سه فاز نیاز است. برق سه فاز در شرایط خاص برای دستگاه های صنعتی ارائه می شود. دستگاه هایی برق شهری را با ولتاژ بالا دریافت می کنند در مواقع اضطراری به یو پی اس سه فاز نیاز دارند. در واقع نحوه انتخاب یو پی اس مناسب تجهیزات آمپر بالا در مراکز صنعتی با توجه به تجزیه و تحلیل قابلیت ها و ویژگی های سری محصولات سه فاز است. این مدل محصولات ups مانند دسته تک فاز، حداکثر 32 آمپر را پشتیبانی می کنند با تفاوت اینکه دارای کنترل های متفاوت و به طبع استابلایز قوی تر نیاز دارند.

یو پی اس آنلاین یا آفلاین؟

یو پی اس آنلاین یا آفلاین؟

از دیگر دسته بندی های یو پی اس ها آنلاین و آفلاین است. هر کدام از این دسته بندی ها ویژگی هایی دارند که هنگام خرید باید به آن ها آگاه باشید. برخی از دستگاه های برقی که در کلینیک ها یا مراکز تحت شبکه و ... مورد استفاده قرار می گیرند، به نوسانات برق بسیار حساس هستند. این دستگاه ها با بوجود آمدن نوسانات برق دچار نقص در عملکرد می شوند. بنابراین یو پی اس ها برای این تجهیزات مهم و ضروری هستند. UPS های آنلاین انتخاب مناسبی برای این تجهیزات است. با قطع برق، یک بازه زمانی برای انتقال باتری در مدار ایجاد می شود. با سری محصولات آنلاین هیچ نوع قطعی ایجاد نمی شود.

اما یو پی اس آفلاین برای دستگاه هایی مانند nvr یا دستگاه های کامپیوتری و دیگر وسایل برقی که حساسیت کمتر به برق دارند استفاده می شوند. این دسته دارای بازه زمانی برای انتقال باتری به مدار هستند که البته این بازه زمانی برای چنین تجهیزات برقی اهمیت ندارد. این ویژگی به عنوان عیب این دسته یو پی اس نمی باشد و تنها قابلیت ها و ویژگی هایی است که توسط آن ها ارائه می شود. با توجه به اینکه در این بخش با تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین آشنا شدید و نسبت به سطح نیاز خود می توانید کالا مناسب را انتخاب کنید.

آیا محل نصب و شرایط محیطی بر انتخاب یو پی اس تاثیر می گذارد؟

این پرسش برای بسیاری از کاربران پیش می آید. لازم است بدانید که مکان تعریف شده ای برای نصب و راه اندازی وجود ندارد. تنها دو نکته برای نصب و راه اندازی دارای اهمیت است که در فضای کاملا بسته با دمای معمولی قرار بگیرد و امکان ورود آب به داخل دستگاه یا اصابت ضربه های خارجی ایجاد نشود.

خرید دستگاه یو پی اس

خرید دستگاه یو پی اس با اصلات و با کیفیت از فروشگاه های محلی یا مراکز فروش کاریست که مستلزم صرف زمان طولانی ست. و همچنین به هر آنلاین شاپی نیز نمی توان اعتماد کرد. اما خرید از سایت های معتبر به دلیل داشتن اینماد، درگاه پرداخت روشی سریع و به صرفه است.

در پاسخ به این سوال که دستگاه یو پی اس آلجا با کیفیت کجا بخریم باید به شما بگوییم که فروشگاه آی تی اهورا یکی از بهترین فروشگاه ها برای خرید انواع دستگاه یو پی اس ، دستگاه استابلایزر  و انواع دوربین مداربسته می باشد.

همچنین بخوانید
یو پی اس وسیله ای است که جهت محافظت از وسایل الکتریکی مانند تلویزیون، سیستم تلفن، کامپیوتر و ... در برابر مشکلات موقتی ایجاد شده در منبع تغذیه، طراحی شده است. این دستگاه با ایجاد برق با ثبات مانع از صدمه دیدن یا به هدر رفتن اطلاعاتی که ممکن است حاصل یک خاموشی غیرمنتظره کامپیوتر و یا دیگر اجزای حساس باشد
با پیشرفت تکنولوژی وابستگی ها به انرژی الکترونیکی افزایش یافته است، بنابر این نیاز به تامین برق اضطراری برای تجهیزات الکترونیکی به وسیله یو پی اس ها هستیم. مخصوصا برای اماکنی همچون فرودگاه ها، بیمارستان ها و مراکز خبری که قطع برق صدمات جبران ناپذیری به آن ها وارد می کند. در این مقاله قصد داریم درباره یو پی اس های آنلاین و یو پی اس های لاین اینتاکتیو و همینطور تفاوت یو پی اس آنلاین و لاین اینتراکتیو صحبت کنیم.
کامپیوتر ها جزء دستگاه‌هایی هستند که  امروزه کاربرد های زیادی دارند. در مراکز دیتا، بانک ها، صنایع بزرگ و... یکی از لوازم مهم و کاربردی، کامپیوتر است. بدون شک حفظ امنیت و سلامت کامپیوتر اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از خطراتی که همواره امنیت سرور ها را دچار اختلال می کند؛ نوسانات یا قطعی برق است. برای جلوگیری از این مشکل، خرید یو پی اس برای کامیپوتر ضروری است. عملکرد یو پی اس بدین صورت است که در هنگام قطعی برق، برق خروجی را از باتری تامین می کند و دیگر به کامپیوتر آسیب نمی رسد. در این مقاله قصد دا
سیستم های گرمایش پکیج نیازمند برق دائمی هستند. زیرا علاوه بر مصرف گاز، تامین برق پمپ ها، تجهیزات الکتریکی و مشعل ضروری است. سیستم گرمایش پکیج به نسبت مدل های قدیمی، مزایای زیادی دارند. اما اگر برق قطع شود؛ کل سیکل متوقف شده در نتیجه باعث اتلاف گرما و عدم گردش آب گرم می شود. پکیج ها جزء کم مصرف ترین کالا ها به شمار ‌می روند. به همین دلیل با استفاده از یک سیستم یو پی اس برای پکیج می توان تا چهار ساعت برق اضطراری آن را تامین کرد. زمان سوئیچ کردن از برق شهر به یو پی اس به سرعت و در حد میلی ثانیه است
تمامی دستگاه ها و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی به کار رفته در منزل برای جلوگیری از آسیب های ناشی از نوسانات و قطعی برق، به تجهیزاتی نیاز دارند. به کمک این تجهیزات، برق مناسب و فاقد اختلال به دستگاه های مورد نظر می رسد. برق اضطراری در واقع به هر نوع سیستمی که هنگام قطعی برق از منبع دیگری برای تامین برق استفاده می کند؛ گفته می شود. تامین برق اضطراری برای کاربری مناسب، عملکرد درست و ... امری حائز اهمیت می باشد
امروزه دستگاه یو پی اس در صنایع مختلف موجب تامین برق و جلوگیری از قطع شبکه می شود. در برخی از صنایع، لازم است که در هنگام قطع برق به کار خود ادامه دهند. تولید این دستگاه نگرانی بابت قطع برق را در برخی صنایع، اداره و شرکت ها برطرف کرده است. این دستگاه تامین کننده انرژی بوده و حتی در نبود برق نیز کار می کند و مانع از نویز و اختلال در اتصالات نیز می شود. در این مقاله قصد داریم تا در مورد برق اضطراری یو پی اس اطلاعات بیش تری را در اختیار شما قرار دهیم.
نیاز به برق در زندگی ما بیش تر از سایر نیاز ها حس می شود. بدون وجود برق، کارکرد بسیاری از دستگاه ها مختل شده و نمی توانیم کار های روزمره خود را به راحتی انجام دهیم. بنابراین استفاده از وسیله ای که بتواند در هنگام قطع برق، برق مورد نیاز را تامین کند؛ امری بسیار مهم است. یکی از مهم ترین ابزار ها برای تامین برق مورد نیاز در هنگام قطع برق، سیستم برق اضطراری است. شاید برای شما سوال پیش آید که سیستم برق اضطراری چیست؟ از این سیستم در مراکز مهمی نظیر بیمارستان ها بسیار استفاده می شود. همچنین در برخی از
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha