تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین 

دستگاه های UPS به عنوان یک منبع تغذیه به تجهیزات برقی متصل می شوند. با ذخیره انرژی در باتری می تواند از تجهیزات برقی در مواقع قطعی برق یا نوسانات برق محافظت کند. با توجه به اینکه تجهیزات برقی با توجه به موتور و نوع کاربری با یکدیگر تفاوت دارند، یو پی اس ها به انواع مختلف از جمله یو پی اس آنلاین و آفلاین تقسیم شدند.در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت دستگاه یو پی اس آنلاین و یو پی اس آفلاین آشنا کنیم و قابلیت ها و نوع کاربری هر کدام را بررسی کنیم. همچنین با مقایسه رنج قیمت دستگاه یو پی اس ، سهولت انتخاب کالا مناسب با سطح نیاز شما را مورد بررسی قرار دهیم. پیش از بررسی تفاوت ها با عملکرد منبع تغذیه اضطرای (UPS) آشنا شوید تا با آگاهی بیشتر برای خرید اقدام کنید.

یو پی اس آنلاین چیست

یو پی اس آنلاین چیست؟

یو پی اس آنلاین با استفاده از یک تامین کننده DC کوچک، انرژی مورد نیاز باتری ها را فراهم کرده و در هنگام قطعی برق آن را مورد استفاده قرار می‌دهد. 

به طور کلی برای تمام انواع مصارف برق ذخیره شده، از یو پی اس آنلاین استفاده می‌ شود. بنابراین به عنوان یک تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین می‌توان به کارآمدی بیشتر نوع آنلاین اشاره کرد. یو پی اس آنلاین با تامین حفاظت بیشتر، باعث فیلتر شدن نویز برق شهر در دو مرحله و در یکسو کننده ورودی باتری و اینورتر خروجی باتری می‌ شود.

یک تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین مربوط به قدرت بالای باتری و راندمان بالای دستگاه است. یو پی اس آنلاین برای مصارف عادی تا خاص مناسب بوده و بدون مدار نویزگیر پیشرفته، برق باکیفیت ایجاد می‌ کند. بنابراین متناسب با نوع چیدمان مدار در یو پی اس آنلاین، نویز گیری در این دستگاه به صورت کاملا طبیعی انجام می‌ شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع یو پی اس آنلاین می توانید سری به مقاله ی یو پی اس آنلاین چیست و چگونه عمل می کند؟ بزنید.

یو پی اس آفلاین چیست؟

یو پی اس آفلاین در شرایط اضطراری به عنوان منبع تغذیه عمل کرده و در شرایط عادی به طور مستقیم با برق شهری در ارتباط است. این نوع یو پی اس ساختار ساده تری دارد بیشتر برای مصارف خانگی استفاده می شود.

یو پی اس افلاین

دسته آفلاین یو پی اس ها برای قطع لحظه ای برق مناسب بوده و بهتر است در برنامه های کوچک و غیر حیاتی مورد استفاده قرار بگیرد. به یک عنوان تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین، می‌ توان به توان دستگاه اشاره کرد. توان یو پی اس آفلاین پایین تر از مدل آنلاین است. این دستگاه از باتری داخلی برای ذخیره برق استفاده می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع یو پی اس آنلاین می توانید سری به مقاله ی همه چیز درباره ی یو پی اس آفلاین بزنید.

یو پی اس آنلاین چطور کار میکند؟

یو پی اس آنلاین در تامین برق خروجی هیچ تاخیر کلیدزنی ندارد. در واقع این وسیله ولتاژ متناوب AC را به صورت پیوسته و بدون توقف به ولتاژ مستقیم DC تبدیل می‌ کند. از این طریق امکان تغذیه بار خروجی در شرایط اضطراری فراهم شده و احتیاجی به کلیدزنی مکانیکی نیست. پس از قطع برق ورودی و با خارج شدن یکسو کننده از مدار، امکان تغذیه بار بدون قطعی فراهم شده و اینورتر با استفاده از باتری ها انرژی لازم برای تامین برق را فراهم می‌ کند. 

پس از وصل شدن برق و با وارد شدن یکسو کننده به مدار، باتری ها شارژ می‌شوند تا به هنگام شرایط اضطراری، مجدد مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان یک تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین ، می‌توان به تکنولوژی طراحی و ساخت آن ها اشاره کرد. یو پی اس های آنلاین دارای دو دسته صنعتی و اداری بوده و از جریان دهی بالاتری برخوردارند. همچنین اندازه بزرگتری داشته و مجهز به شارژر باتری هستند.

یو پی اس آفلاین چطور کار میکند؟

یو پی اس آفلاین در کارکرد عادی، باتری های خود را شارژ کرده و برای شرایط خاص و اضطراری آماده می‌ شود. پس از قطع برق یا بروز نوسان بالا، اینورتر فعال شده و ولتاژ DC باتری را به ولتاژ AC تبدیل می‌ کند. از این طریق برق مورد نیاز مصرف کننده ها تامین شده و از خاموش شدن آن ها جلوگیری می‌شود. 

مدت زمان سوئیچ این وسیله ۴ تا ۸ میلی ثانیه بوده و این عدد، احتمال خاموشی یا راه اندازی مجدد سیستم شما را بالا می برد. یک تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین ، مربوط به زمان تشخیص است. با وجود سریع بودن زمان واقعی انتقال، زمان تشخیص در یو پی اس آفلاین طولانی تر از یو پی اس آنلاین است.

یو پی اس آنلاین ارزانتر است یا آفلاین 

به عنوان یک تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین می‌ توان به قیمت اشاره کرد. یو پی اس آفلاین به دلیل توان پایین و راندمان کم، از هزینه پایین تری را برخوردار بوده و خرید آن مقرون به صرفه تر است. این نوع یو پی اس از ساختار ساده تری برخوردار بوده و برای برنامه های کوچک از جمله رایانه شخصی مناسب است. در مقابل یو پی اس آنلاین توان بالاتری داشته و ساختار آن پیچیده تر است. همچنین برای مصارف خانگی و صنعتی مناسب بوده و از قیمت بالاتری برخوردار است.

تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین

۱. عرضه توان تغذیه اصلی AC به بار، در یو پی اس آفلاین به صورت مستقیم است. در حالی که در یو پی اس آنلاین، انتقال توان از خط اصلی AC به بار، از طریق یکسوساز و اینورتر انجام می شود.
۲. یو پی اس آنلاین جریان را به طور مداوم از باتری دریافت کرده و یو پی اس آفلاین تنها در هنگام قطعی برق، جریان باتری را دریافت می‌ کند.
۳. یک تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین ، مربوط به اندازه مدار شارژر است. یو پی اس آفلاین به دلیل شارژ باتری به یک مدار شارژر کوچک احتیاج داشته و یو پی اس آنلاین به دلیل تحمل کل جریان بار، به یک مدار شارژر بزرگ احتیاج دارد.
۴. منبع ورودی و بار در نوع آنلاین کاملا جدا بوده و در نوع آفلاین به هم متصل هستند.
۵. یو پی اس آفلاین با توجه به اعوجاج ولتاژ ورودی دچار کاهش عملکرد شده و یو پی اس آنلاین از ولتاژ آنی و اعوجاج و آسیب آن در خروجی، جلوگیری می‌کند.
۶. در یو پی اس آنلاین هیچ تاخیر زمانی وجود نداشته و یو پی اس آفلاین از ۵ میلی ثانیه تاخیر زمانی برخوردار است.
۷. یو پی اس آنلاین تقریبا همیشه روشن بوده و نوع آفلاین تنها در هنگام قطع برق روشن می شود. همچنین یو پی اس آفلاین از کارایی و اطمینان بیشتری برخوردار است.
۸. کارکرد یو پی اس آفلاین با دمای کمتر انجام شده و یو پی اس آنلاین با دمای عملیاتی بیشتری کار می‌ کند. همچنین خنک کننده های نوع آنلاین بیشتر بوده و از اندازه بزرگتری برخوردار هستند.
۹. اجزای استفاده شده در یو پی اس آنلاین باید از مقاومت بیشتری برخوردار بوده و تحمل دمای زیادی داشته باشند.
۱۰. یو پی اس آفلاین برای تجهیزات الکترونیکی استفاده شده و یو پی اس آنلاین برای دستگاه‌های الکترونیکی بسیار حساس مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید یو پی اس آنلاین و آفلاین

برای یک خرید اینترنتی مطمئن، به فروشگاهی احتیاج خواهید داشت که بتواند کالاهایی متنوع، باکیفیت و مقرون به صرفه را با گارانتی معتبر در مدت زمانی کوتاه به شما عرضه کند. برای خرید یو پی اس آنلاین و آفلاین می‌توانید از فروشگاه معتبر آی تی اهورا کمک بگیرید. مهندسین مجموعه آی تی اهورا همواره آماده ی ارائه مشاوره به شما در راستای انتخاب مناسب ترین محصول می باشند.

همچنین بخوانید
پیش از اینکه با نحوه انتخاب یو پی اس مناسب آشنا شوید، باید در مورد مفاهیم اولیه یو پی اس و نوع کاربری آن اطلاعات کافی داشته باشید. یو پی اس (UPS) ها مخفف Uninterruptible Power Supply به معنای منبع تغذیه اضطراری است. همانطور که می دانید
یو پی اس مناسب یخچال یکی از انواع دستگاه های UPS است. در واقع یو پی اس به عنوان دستگاه برق اضطراری به تجهیزات برقی متصل می شوند. به دلیل ناهنجاری های برق شهری که منجر به اختلال انتقال انرژی و  در مواقعی قطعی برق شهر می شود، دستگاه های UPS یکی از الزامات است. در این مقاله به بررسی یو پی اس مناسب یخچال می پردازیم.
در این مقاله قصد داریم بهترین دستگاه یو پی اس موجود در بازار ایران را معرفی کرده و ویژگی های آن را بررسی کنیم. همچنین برندهای فعال در تولید یو پی اس را نام برده و شما را برای انتخاب بهترین نوع این وسیله، راهنمایی می‌کنیم. پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و با بهترین دستگاه یو پی اس آنلاین و آفلاین آشنا شوید.
در این مقاله قصد داریم شما را با یو پی اس آسانسور آشنا کرده و اهمیت استفاده از آن را بررسی کنیم. همچنین به ویژگی‌های این وسیله اشاره کرده و طرز کار آن را به شما آموزش می‌دهیم. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با بهترین یو پی اس آسانسور این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. با خرید یو پی اس مناسب آسانسور می‌توان از وحشت قطعی برق اجتناب کرده و از مزایای استفاده از آن اطلاع پیدا کرد.
برای نصب و راه اندازی یک سیستم مداربسته اولین و مهمترین لوازم جانبی دستگاه یو پی اس دوربین مداربسته است. دوربین های مداربسته  به دلیل اتصال به برق به دستگاه های UPS نیاز دارند تا هنگام قطعی برق یا در صورت هر گونه نوسان در جریان برق شهر دستگاه های تصویر برداری از آسیب دور باشند. یو پی اس ها با توجه نوع دستگاه ها طراحی و تولید می شود تا بتوانند با توجه به توان دستگاه های مورد نظر انرژی را ذخیره و انتقال دهد.
دوربین های مداربسته با توجه به تنوع بالا ، قابلیت های منحصر به فرد را پشتیبانی می کنند. برای انتخاب و خرید دوربین مداربسته مورد نظر باید اطلاعات کافی درباره قابلیت ها و نوع کاربری آن ها داشته باشیم.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha