یو پی اس آنلاین یا آفلاین ؟ کدام بهتر است؟

یو پی اس که نام دیگر آن منبع تغذیه است، وسیله ای است که در صورت قطعی برق، انرژی مورد نیاز برای برق را تامین می کند. یو پی اس به طور کلی در دو نوع آنلاین و آفلاین تولید می شود که از انواع میتوان به عنوان منبع تغذیه بهره گرفت. البته در انواع یو پی اس های آنلاین و آفلاین تفاوت های زیادی وجود دارد که سبب تمایز آن ها شده است. آشنایی با تفاوت آن ها می تواند به سوال یو پی اس آنلاین بهتر است یا آفلاین؟ پاسخ داده و به شما در خرید دستگاه یو پی اس و اطلاع از رنج قیمت دستگاه یو پی اس کمک کند.

یو پی اس آنلاین بهتر است یا آفلاین

یو پی اس آنلاین چیست و چگونه کار می کند؟ 

حال می خواهیم بدانیم یو پی اس آنلاین چیست ؟ یو پی اس آنلاین می تواند در حالت عادی برق را از Rectifier و Inverter Combo تامین کند. یو پی اس آنلاین هنگام قطعی برق، برای تامین برق AC از اینورتر استفاده می‌کند. به همین علت منبع تغذیه خروجی همواره روشن مانده و دیگر نیازی به سوئیچ کردن نیست. با وجود روشن ماندن منبع تغذیه، خروجی تاخیر زمانی میان تعویض منابع وجود نخواهد داشت.

بنابراین در صورت قطع برق برای یک نانو ثانیه نیز وقفه ایجاد نمی شود. این وسیله در کارکرد عادی می تواند به وسیله مدار کنترل کننده به شارژ کردن باتری بپردازد. در این صورت باتری شارژ شده و می تواند با استفاده از اینورتر آن را به راحتی به AC تبدیل کرد. با قطع برق یا وجود خطا در منبع تغذیه یو پی اس دیگر از تغذیه  AC اصلی ان جریان نمی‌کشد. بنابراین شارژر باتری متوقف خواهد شد. یو پی اس های آنلاین به صورت مداوم جریان را از باتری می گیرند.

بنابراین میتوان گفت که باتری های یو پی اس آنلاین طول عمر کم تری نسبت به یو پی اس های آفلاین دارند. همچنین یو پی اس آنلاین از لحاظ بهینگی پایین تر از انواع آفلاین است. پایین بودن بهینگی این یو پی اس ها به علت روشن بودن مداوم آن ها رخ می دهد. خروجی یو پی اس آنلاین کیفیت بالایی داشته که مزیت بزرگی برای آن محسوب می شود. کیفیت بالا خروجی آن به دلیل عدم وجود فاصله در تعویض منابع رخ می دهد.

یو پی اس آفلاین چیست و چگونه کار می کند؟ 

یو پی اس آفلاین چیست و چگونه کار می کند؟ 

اما یو پی اس آفلاین چیست ؟ از دیگر انواع یو پی اس میتوان به یو پی اس آفلاین اشاره کرد. یو پی اس می تواند در کارکرد عادی به صورت مستقیم توان را از خط AC به بار AC منتقل کند. همچنین می تواند به وسیله اینورتر از باطری DC تغذیه بار AC را تامین نماید. ازآنجاییکه در این یو پی اس دو خط منبع جداگانه در نظر گرفته شده است، منبع خروجی باید بتواند میان این دو منبع جا به جا شود.

سرعت تعویض یو پی اس آفلاین پنج میلی ثانیه است که برای جلوگیری از خاموش شدن رایانه زمان مناسبی است. البته زمان پنج میلی ثانیه به اندازه کافی سریع نیست. بنابراین نمی تواند در اماکن حساس مانند بیمارستان ها عملکرد مناسبی داشته باشد. این وسیله می تواند توان دریافتی تغذیه اصلی AC را به صورت مستقیم با استفاده از یک سوییچ انتقال استاتیک به خروجی ارسال کند. بنابراین میتوان با استفاده از یکسوساز AC را به DC تبدیل کرد.
 این یو پی اس با یو پی اس آنلاین تفاوت هایی دارد. به عنوان مثال برخلاف یو پی اس آنلاین، اینورتر جریان برق را از باتری نمی کشد.  با قطع شدن منبع تغذیه اولیه در این یو پی اس باتری آن شارژ نمی شود و سوئیچ ایستا می تواند خط خروجی را با سرعت بسیار زیادی به سمت اینورتر انتقال دهد. در این صورت اینورتر جریان را از باتری شروع کرده و در نهایت بار AC تغذیه خواهد شد. ازآنجاییکه این یو پی اس در عملکرد معمولی خاموش می ماند، به یو پی اس آفلاین معروف است.

این یو پی اس در عملکرد معمولی خاموش مانده و از باطری به صورت دائمی استفاده نمی کند. این موضوع سبب می شود که بازدهی بهینه سیستم افزایش یابد. ازآنجاییکه تغذیه AC ایزوله نیست، هیچ محافظتی میان بار و منبع وجود ندارد. درنتیجه اعوجاج و نوسانات زیادی رخ داده و ممکن است به بار متصل آسیب زیادی وارد شود.

یو پی اس آنلاین ارزان تر است یا آفلاین؟ 

اگر به دنبال خرید یو پی اسی با قیمت مناسب هستید، خرید یو پی اس آفلاین گزینه بسیار مناسبی برای شما است. این یو پی اس برای کاربرانی که کارکرد معمولی دارند، بسیار مناسب بوده و می تواند نیاز آن ها را تا حد بسیار زیادی تامین کند. بنابراین نیازی نیست که برای خرید یو پی اس بسیار زیاد هزینه کنید.

اگر می خواهید در باره مهم ترین تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین بیشتر بدانید، می توانید روی لینک مربوطه کلیک کرده و مقاله ی تخصصی آی تی اهورا را مطالعه فرمایید.

از یو پی اس آنلاین استفاده کنیم یا آفلاین؟ 

شاید برای شما سوال پیش آید که یو پی اس آنلاین بهتر است یا آفلاین؟ شما براساس نیاز خود می توانید از هریک از این یو پی اس ها استفاده کنید. بنابراین نمیتوان به طور قطعی گفت که کدام یک از یو پی اس ها بهتر بوده و گزینه مناسب تری برای شما است. در خرید یو پی اس باید به دستگاه های مورد نیاز، بودجه و مکانی که یو پی اس در آن قرار می گیرد، توجه کنید. این کار موجب می شود که متحمل هزینه های زیادی نشوید و بتوانید بهترین و مقرون به صرفه ترین یو پی اس را خریداری کنید.

چه زمانی باید از یو پی اس آنلاین استفاده کنیم؟ 

در هنگام کار با دستگاه های حساس و تجهیزاتی که نیاز به روشن بودن همیشگی دارند، می توانید از یو پی اس آنلاین استفاده کنید. همچنین اگر هیچ نگرانی بابت هزینه نصب، نگهداری و عملیات این یو پی اس ندارید، می توانید از یو پی اس آنلاین استفاده کنید. اگر به عملیات همزمان دستگاه های متصل در بازه زمانی طولانی نیاز دارید، یو پی اس می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

چه زمانی باید از یو پی اس آفلاین استفاده کنیم؟ 

این یو پی اس برای افرادی که بودجه برای آن ها بسیار مهم است، قابل استفاده است. اگر این موضوع برایتان مهم نباشد، می توانید از این یو پی اس استفاده کنید. قیمت مناسب یو پی اس آفلاین سبب شده است که برای بسیاری از افراد قابل استفاده باشد. بنابراین میتوان از آن به عنوان یو گی اسی مقرون به صرفه یاد کرد.

یو پی اس آنلاین بهتر است یا آفلاین؟ 

در پاسخ به سوال یو پی اس آنلاین بهتر است یا آفلاین؟ باید به بسیاری از المان ها توجه کنید. در هنگام خرید یو پی اس باید از کاربرد آن اطلاع داشته باشید و بدانید که چه زمانی باید از این یو پی اس ها بهره ببرید. همچنین توجه به بودجه گزینه بسیار مهمی است که می تواند در تصمیم گیری بهتر به شما کمک کند. اگر بودجه کافی در اختیار دارید، بهترین انتخاب برای شما یو پی اس آنلاین است. همچنین بیمارستان ها و محیط های حساس به یو پی اس آنلاین نیاز دارند. 

سخن پایانی؛ یو پی اس آنلاین بهتر است یا آفلاین؟ 

اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی دانید یو پی اس آنلاین بهتر است یا آفلاین؟ باید به خواسته خود از یو پی اس توجه کرده و در مورد کارکرد هریک از از آن ها تحقیق کنید. از آنجاییکه یو پی اس های آنلاین هزینه بیش تری دارند، توجه به بودجه نیز بسیار مهم است. با تحقیق و جمع آوری اطلاعات یا پرسش از کارشناسان مجموعه آی تی اهورا می توانید یو پی اسی متناسب با نیازهای خود خریداری کنید. 
 

همچنین بخوانید
اگر قصد خرید دستگاه یو پی اس را دارید، باید بدانید که امروزه با توجه به شرایط آب و هوایی و قیمت های بالا، خرید یو پی اسی که در شرایط محیطی سخت به خوبی عمل کند، از هرچیزی مهمتر است.
یو پی اس یکی از مهمترین تجهیزات برقی است که برای نگهداری و استفاده از آن باید یکسری نکات مهم را بدانیم و رعایت کنیم تا دستگاه یو پی اس ما در بهترین شرایط کار کرده و عملکردی عالی برایمان به ارمغان آورد
یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه یک دستگاه ذخیره برق ۲۲۰ ولت است که برق اضطراری و مورد نیاز تجهیزات الکترونیکی حساس و گران قیمت را فراهم می نماید. این دستگاه بسیار دقیق و هوشمندانه طراحی شده و عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش می گذارد اما در شرایط دشوار احتمال دارد دچار خطاهای داخلی شود. به همین خاطر با داشتن LED ها و آلارم های خاص به ما اطلاع رسانی می کند تا مشکل را برطرف کنیم.
یکی از مهمترین عوامل موثر در انتخاب بهترین یو پی اس، مقایسه دستگاه های مختلف است. در این میان خرید اینترنتی ups، امکان بررسی کامل مشخصات فنی هر دستگاه و مقایسه موارد مختلف را فراهم کرده و به انتخاب بهتر شما کمک زیادی می‌ کند.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha