برق اضطراری برای یخچال

تمامی دستگاه ها و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی به کار رفته در منزل برای جلوگیری از آسیب های ناشی از نوسانات و قطعی برق، به تجهیزاتی نیاز دارند. به کمک این تجهیزات، برق مناسب و فاقد اختلال به دستگاه های مورد نظر می رسد. برق اضطراری در واقع به هر نوع سیستمی که هنگام قطعی برق از منبع دیگری برای تامین برق استفاده می کند؛ گفته می شود. تامین برق اضطراری برای کاربری مناسب، عملکرد درست و ... امری حائز اهمیت می باشد.در این مقاله به اهمیت وجود برق اضطراری برای یخچال می پردازیم .همچنین می توانید با کلیک بر روی لینک مربوطه، از قیمت دستگاه یو پی اس نیز مطلع شوید.

برق اضطراری برای یخچال

برق اضطراری یخچال

امروزه در تمامی خانه ها و حتی محل کار ها، یخچال وجود دارد و از آن جایی که به دلیل نگهداری از مواد غذایی بسیار اهمیت دارند؛ باید به خوبی از آن ها محافظت شود. برای وسایل برقی مانند یخچال باید دستگاهی تهیه شود که علاوه بر محافظت از آن ها در برابر آسیب های احتمالی ناشی از قطع برق، قابلیت دخیره برق در حدود 2 تا 4 ساعت را داشته باشند. امروزه استفاده از برق اضطراری یخچال به دلیل نگهداری از مواد غذایی جزء ملزومات زندگی به حساب می آید. از این رو برای محافظت از یخچال ها و همینطور مواد غذایی درون آن ها، باید به فکر تهیه برق اضطراری یخچال بود.

برق اضطراری یو پی اس

برق اضطراری یو پی اس

یو پی اس در واقع مخفف عبارت Uninterruptible Power Supply و به معنای منبع تغذیه بدون وقفه می باشد. یو پی اس یک منبع تغذیه الکترونیکی بوده که تامین بدون وقفه توان مورد نیاز بار مصرفی، وظیفه اصلی آن می باشد. نحوه عملکرد این وسیله به این صورت است که بین برق شهری و دستگاه مصرف کننده قرار گرفته و سبب تنظیم و تثبیت برق شبکه می شود. علاوه بر آن مانع نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده می شود. همچنین از نیروی ذخیره شده در باتری به عنوان منبع تغذیه مداوم استفاده کرده و برق مورد نیاز دستگاه ها و وسایل مصرف کننده را تامین می کند.

زمانی یو پی اس ها سیستم های گران قیمتی به حساب می آمدند. اما امروزه با توجه به قیمت تجهیزات، از نظر سخت افزاری یا اطلاعاتی و داده ای، تهیه یک دستگاه یو پی اس بسیار منطقی و مقرون به صرفه است. برای محافظت از دستگاه ها و وسایل در صورت بروز مشکل، هیچ یک از روش ها و دستگاه ها به خوبی یک منبع تغذیه اضطراری کار نمی کند. هدف اصلی UPS تامین برق بدون وقفه برای دستگاه هایی است که از آن ها محافظت می کند. یو پی اس دارای انواع گوناگون و اندازه های مختلفی می باشد.

عملکرد سیستم برق اضطراری UPS بدین گونه است که آغاز فعالیت اجزای منبع تغذیه اضطراری، با قطع ناگهانی برق شهری می باشد و به عنوان منبع تغذیه در تجهیزات مصرف کننده کاربرد دارد. اگر بخواهیم به صورت جامع تری سیستم برق اضطراری یو پی سی را معرفی کنیم؛ این دستگاه دسته ها و تعدادی از دستگاه ها، سیستم ها و تجهیزات پیشرفته ای می باشند که در زمان های ضروری مانند قطعی برق شهری و نوسانات شدید برق و ... به عنوان برق پشتیبان استفاده می شود.

در تابستان با افزایش مصرف برق، شاهد قطع مکرر برق برای بسیاری از صنایع، شرکت ها، کارخانه ها و ... می باشیم. با قطع برق ابزارهای متصل به آن ممکن است که دچار آسیب شوند، بسوزند یا از کار بیفتند. برای حل این مشکل به سیستم یا دستگاهی نیاز است که با قطع برق، بدون وقفه توان بار مورد نیاز دستگاه ها را فراهم کند که این دستگاه یو پی اس می باشد. یو پی اس های مختلف، ویژگی های گوناگونی مانند نرم افزار کنترل کامپیوتر به منظور ذخیره اطلاعات، آلارم های هشدار زمان بروز خطا یا اضافه بار و امکانات دیگر، دارند.

برای اطلاع از معتبر ترین نمایندگی یو پی اس آلجا ، می توانید روی لینک کلیک نموده و مقاله ی تخصصی آی تی اهورا راجع به نمایندگی یو پی اس آلجا را مطالعه نمایید.

مزایای خرید برق اضطراری برای یخچال

مزایای خرید برق اضطراری برای یخچال

استفاده از برق اضطراری به صورت کلی دارای سه مزیت مهم می باشد که شامل حفاظت، استمرار عملیات و برخط است. افزایش حفاظت یکی از مزایای مهم منبع تغذیه یو پی اس می باشد. زیرا در این دستگاه، مدار به طور مداوم قدرت ولتاژ را کنترل می کند. بنابراین زمانی که منبع تغذیه بدون وقفه متوجه یک مشکل الکتریکی می شود؛ به برق AC سوئیچ می شود. به همین ترتیب برای هر وسیله برقی محافظت بالایی را فراهم می کند.

یکی از بزرگ ترین مزایایی که منبع تغذیه بدون وقفه یا UPS دارد؛ استمرار عملیات می باشد. زمانی که به یک پریز برق وصل می شوید؛ منبع تغذیه اجازه می دهد که برای یک بازه زمانی خاص، تجهیزات شما ایمن باشند. استفاده از UPS از هدر رفتن داده جلوگیری کرده و به اپراتور این امکان را می دهد تا کامپیوتر ها یا سایر تجهیزات شبکه را با روشی ایمن و موثر خاموش کنند. در نتیجه بهره وری افزایش میابد.

از دیگر مزایای مهم منبع تغذیه یو پی اس، برخط یا اصطلاحا به صورت آنلاین بودن آن است. اگر چه در مقایسه با دیگر دستگاه های آماده به کار، یو پی اس هزینه بیش تری دارد. اما زمان استفاده از تجهیزات برقی حساس، مزایای بیش تری نیز ارائه می دهد. یو پی اس همیشه منبع باتری را تغذیه می کند. 

نکات مهم هنگام خرید برق اضطراری یخچال

به صورت کلی یک سری نکات پر اهمیت جهت انتخاب سیستم برق اضطراری یخچال وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. میزان انرژی مصرفی مورد نیاز برای یخچال، یکی از ضروریاتی است که باید در نظر گرفت. به عنوان مثال در یک شرکت یا مغازه چه مقدار برق برای کار با یخچال و ... نیاز است و برای انرژی مورد نیاز آن ها یو پی اس، اینورتر و یا ژنراتور مناسب را تهیه نمود.
به صورت کلی برای دستگاه های پرمصرف باید از یک منبع تغذیه قوی تر استفاده کرد. در این حالت، UPS گزینه مناسب و بهتری می باشد. از طرفی باید مطمئن شوید که ولتاژ خروجی منبع کنترل شده ثابت بوده تا تجهیزات نسوزند. استفاده از یو پی اس که بتواند جریان خروجی را ثابت نگه دارد؛ برای تجهیزات حساس گزینه بهتری می باشد.

یو پی اس مناسب برای یخچال خانگی

تمامی لوازم برقی خانگی به نوسان برق حساس بوده و پس از مدتی دچار مشکل می شوند. یخچال فریزر یکی از وسایل نسبتا حساس به نوسانات و قطعی برق شهری می باشد. به همین دلیل جهت جلوگیری از مشکل نوسانات و قطعی برق و همینطور افزایش طول عمر آن، از دستگاه UPS یخچال استفاده می شود. یو پی اس یخچال با قرار گرفتن بین منبع برق شهری و یخچال، از آسیب های احتمالی که ممکن است به واسطه مشکلات ناشی از قطعی برق به وجود بیاید؛ جلوگیری و محافظت می کند.

یو پی اس مناسب برای یخچال صنعتی 

یو پی اس مناسب برای یخچال صنعتی

قبل از خرید یو پی اس باید در ابتدا توان مصرفی و جریان راه اندازی دستگاه دقیقا مشخص شود. هر چقدر که رتبه برچسب انرژی دستگاه بالاتر باشد؛ باعث می شود که به یو پی اس با توان پایین تری نیاز پیدا کنید. در نتیجه هزینه کم تری نیز پرداخت می شود. به صورت کلی یخچال و فریزر صنعتی با توجه به قیمت و هزینه تعمیرات بالایی که دارند؛ به یو پی اس هایی نیاز دارند تا از نوسانات برق در دراز مدت در امان بوده و طول عمر بیش تری داشته باشند. با توجه به توان مصرفی این تجهیزات، یو پی اس برند آلجا گزینه مناسبی برای محافظت و تامین برق اضطراری یخچال و فریزرهای صنعتی می باشد.

از کجا یو پی اس یخچال بخریم؟

یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه وسیله ای می باشد که برای لوازم برقی انرژی الکتریکی یا برق را به طور مداوم تامین می کند. با یو پی اس دیگر نگران قطع شدن برق نباشید. یو پی اس های آفلاین زمانی که برق وجود دارد؛ باتری خود را شارژ کرده و وسایل برقی از همان برق شهری تغذیه می کنند. جهت تهیه یو پی اس یخچال مناسب باید اطلاعات کافی داشته باشید. به همین منظور می توانید با کارشناسان آی تی اهورا مشورت کرده و یو پی اس مناسب و مدنظر خود را انتخاب کنید. پس از آن می توانید با مراجعه به سایت آی تی اهورا، اقدام به خریداری یو پی اس یخچال کنید.
 

همچنین بخوانید
اگر قصد خرید دستگاه یو پی اس را دارید، باید بدانید که امروزه با توجه به شرایط آب و هوایی و قیمت های بالا، خرید یو پی اسی که در شرایط محیطی سخت به خوبی عمل کند، از هرچیزی مهمتر است.
یو پی اس یکی از مهمترین تجهیزات برقی است که برای نگهداری و استفاده از آن باید یکسری نکات مهم را بدانیم و رعایت کنیم تا دستگاه یو پی اس ما در بهترین شرایط کار کرده و عملکردی عالی برایمان به ارمغان آورد
یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه یک دستگاه ذخیره برق ۲۲۰ ولت است که برق اضطراری و مورد نیاز تجهیزات الکترونیکی حساس و گران قیمت را فراهم می نماید. این دستگاه بسیار دقیق و هوشمندانه طراحی شده و عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش می گذارد اما در شرایط دشوار احتمال دارد دچار خطاهای داخلی شود. به همین خاطر با داشتن LED ها و آلارم های خاص به ما اطلاع رسانی می کند تا مشکل را برطرف کنیم.
یکی از مهمترین عوامل موثر در انتخاب بهترین یو پی اس، مقایسه دستگاه های مختلف است. در این میان خرید اینترنتی ups، امکان بررسی کامل مشخصات فنی هر دستگاه و مقایسه موارد مختلف را فراهم کرده و به انتخاب بهتر شما کمک زیادی می‌ کند.
ثبت دیدگاه
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
ثبت امتیاز :
captcha